Home » Villa Bernard »
Klachten
Klachten zijn vervelend maar bieden ook kansen. Waar gewerkt wordt, worden weleens fouten gemaakt. Ook bij Attent. Als dat het geval is, worden we graag als eerste op de hoogte gebracht van uw mogelijke ontevredenheid. Wij zullen uw klacht met uiterste discretie behandelen en in een persoonlijke evaluatie tussen de betrokken manager en u naar een passende oplossing zoeken.
Daarnaast bieden klachten vaak kansen om onze dienstverlening te verbeteren. Wij zullen deze informatie daarom ook gebruiken om onze processen te perfectioneren.
U kunt uw klacht doorgeven via het onderstaande formulier of telefonisch contact opnemen met de verantwoordelijke manager via 0548-626365.
Sinds 1 januari 2020 is de Wet zorg en Dwang (hierna Wzd) in werking getreden. In deze wet is geregeld hoe de zorgaanbieder om moet gaan met zorg waar de cliënt en/of zijn vertegenwoordiger het niet mee eens is terwijl die in de ogen van de zorgaanbieder in het belang van de cliënt noodzakelijk is. De Wzd regelt de voorwaarden waaronder gedwongen zorg mag worden toegepast eveneens de rechten van mensen met een verstandelijke beperking of psychogeriatrische aandoening die vrijwillig of onvrijwillig in een zorginstelling of verpleeghuis wonen. De wet is ook van toepassing op mensen die thuis wonen of in een kleinschalige (particuliere) woonvorm.
In de Wzd zijn de rechten van de cliënten die met onvrijwillige zorg te maken krijgen beter beschermd. Cliënten en/of vertegenwoordigers kunnen, op het moment dat onvrede hierover ervaren, contact opnemen met een cliëntenvertrouwenspersoon.
De cliëntenvertrouwenspersoon is er voor u, voor u als familielid en zowel de vertegenwoordiger. U heeft recht op ondersteuning bij vragen en klachten over onvrijwillige zorg. De cliëntenvertrouwenspersoon luistert naar wat u vertelt, ondersteunt u bij een oplossing of bij bijv. het indienen van een klacht.
De cliëntenvertrouwenspersoon is onafhankelijk van de instelling waar hij of zij de cliënt adviseert.
Margreeth Rebers is uw cliëntenvertrouwenspersoon die aan Villa Attent is gekoppeld. Margreeth is als cliëntenvertrouwenspersoon Wzd werkzaam voor het LSR (Landelijk Steunpunt Medezeggenschap) en is volledig onafhankelijk van Villa Attent.
Margreeth is telefonisch te bereiken op maandag tot en met donderdag via telefoonnummer 06 – 21385122 en via emailadres m.rebers@hetlsr.nl . Mocht u haar niet kunnen bereiken kan u ook bellen met 088-2015900.
Heeft u een vraag, een klacht of een probleem? Neem dan gerust contact op. De cliëntenvertrouwenspersoon is laagdrempelig. Uw vraag is welkom en veilig.
U kunt hier ons klachtenreglement downloaden